Vi har oppdaget at du bruker en gammel nettleserver. Det gjør at du ikke kan benytte alle funksjoner. Oppdater nettleseren

LRQA – uttalelse om konflikten mellom Russland og Ukraina

Vi overvåker utviklingen i Ukraina nøye, og tankene våre går til de mange personene som er berørt av denne tragiske situasjonen.

Selv om vi for tiden ikke har noen LRQA-kolleger i Ukraina, har vi et lite team Russland og jobber for å sikre at kollegene våre der – og i omliggende regioner – er sikre og støttes.

Samtidig gjennomgår vi de eksisterende operasjonene våre i Russland og vil handle i støtte for internasjonale sanksjoner. I tillegg sikrer vi at vi støtter klientene våre når de iverksetter egne tiltak.  I mellomtiden har vi tatt den umiddelbare avgjørelsen om å ikke påta oss noen nye klienter i Russland, og vi samarbeider med det større sertifiserings- og akkrediteringssamfunnet for å fastslå en bane for å stanse all drift der på en trygg måte.

Kollegene våre donerer til fire veldedige organisasjoner på bakken som jobber i eller i nærheten av Ukraina (Indigo Volunteers, Hope & Aid Direct, Cry in the Dark og Pads4Refugees), og alle donasjoner matches av LRQA. Vi tilbyr også kolleger muligheten til å frivillig påta seg noe av arbeidstiden sin, koordinert av partnerne våre, Indigo Volunteers, for å sikre at vi finner sikre og virkningsfulle måter å utgjøre en forskjell på.

Som en bedrift står vi samlet bak personene som er berørt av denne konflikten.

Ta kontakt

Trykk på Enter eller piltast for å søke Trykk på Enter for å søke